دین پژوهی

مروری اجمالی بر موضوعات دین

دین پژوهی

مروری اجمالی بر موضوعات دین

ما در این سایت به برخی از ریز موضوعات اجتماعی دینی می پردازیم

معجزه سپاسگزاری

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۸، ۰۳:۳۵ ب.ظ

 

 

خیلی ها قبل از خوردن غذا دعا می کنند و برخی هم پس از غذا خوردن شکر می گویند. اما من قبل از هر نشست و برخاستی دعا می کنم. بعد از بیدار شدن و قبل از بیرون رفتن دعا می کنم. قبل از مطالعه و قبل از نمایش و سینما هم دعا می کنم. قبل از طراحی و نقاشی و ورزش هم دعا می کنم. قبل از پیاده روی و نوشتن هم دعا می کنم.

خلاصه من همواره دعا می کنم و خداوند را به خاطر این همه نعمت شکر می گویم.

 اگر می خواهید در کارها با پیامدهای خوب روبرو شوید یا به آرزوهای خود برسید... راهکارش این جاست:

قبل از هر چیز خدا را به خاطر آورده و او را شکر کنید. و با گفتن این جمله که خدایا از این که من را به آرزوهایم می رسانی از تو سپاسگزارم.

....

آری این عبارت عجیب و غریب است. قبل از آین که آرزوها محقق شوند ما شکر آنها را به جا می آوریم.

حتی زمانی که می خواهیم دیگران را در مشکلاتشان یاری کنیم می توانیم با شکر کردن از خداوند راه حل شدن مشکلات آنان را هموار کنیم.

خداوندا از تو ممنونم که دوست مریض مرا شفا می دهی. خداوندا از تو ممنونم که برادر فقیر مرا ثروتمند می کنی...

....

تقویت روحیه شکر گزاری قلب انسان را پر از عشق و صفا میکند. روح او را بزرگ کرده و او را از حصار خویشتن خارج می سازد. او دیگر حساس و زودرنج و کم حوصله نیست. او غرغرو و ایرادگیر نیست. او از کسی متنفر نیست. او همه را بیش از خود دوست دارد و خداوند را در رأس همه امور می بیند.

.....

روحیه سپاسگزاری معجزه ای است که در همه ادیان آسمانی وجود داشته و دارد. معجزه ای که زندگی را زیبا و درخشان می کند. و لحظه لحظه آن را ارزشمند و ماندگار.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی